En festivals
La secció oficial del Festival Internacional de Cinema de Catalunya acull, tant en competició com fora de competició, alguns dels títols més destacats de la producció catalana de cinema fantàstic d'aquest any. Així, Sexykiller, dirigida per Miguel Martí (Mediapro, Warner Bros Pictures, Antena 3 Films), competirà a Sitges després del seu pas pel Festival Internacional de Cinema de Toronto, a més de l'opera prima de Luis Calvo, Prime Time (Kino, In Vitro Films) i el curtmetratge Delaney de Carles Torrens. D'altra banda, també seran presents Transsiberian de Brad Anderson (Filmax Entertaiment), que ja va participar a la Berlinale; Soy un pelele d'Hernán Migoya (Iris Star) i Intrusos (en Manasés) de Juan Carlos Claver (Just Films, Kines Producciones, Dacsa Producciones i Ideas y Proyectos Cinematográficos).
El Festival de Sitges retrà a més un homenatge al productor Lluís Miñarro, responsable de la companyia Eddie Saeta, per la seva extraordinària trajectòria. De fet, Miñarro ha aconseguit aquest any posicionar els seus films als festivals més prestigiosos d'arreu del món. A la Quinzaine des Réalisateurs (Cannes) comptava amb dos títols (El cant dels ocells i Liverpool) i va repetir doble presència al Festival Internacional de Cinema de Locarno (El somni i El brau blau).
Programa professionalCatalan Films & TV ha dissenyat un programa d'activitats específiques per als professionals de la indústria assistents al festival. D'una banda, els dies 6 i 7 d'octubre celebrarà dues taules rodones, una sobre videojocs i l'altra sobre màrqueting internacional relacionades amb el sector cinematogràfic. De l'altra, el consorci obrirà un espai de trobada de la indústria, ubicat a la mateixa seu del festival (Hotel Melià).
Taules rodones Catalan Films & TV6 d'octubre - Films and Videogames:Give your movie a second life: make it into a video game!Dóna-li a la teva pel·lícula una segona vida: fés-ho amb un videojoc
Amb la presència del director d'El rey de la montaña, Gonzalo López Gallego. La taula analitzarà tres casos d'estudi de films basats en videojocs o la inversa. En una segona part, cinc professionals del videojoc analitzaran la situació del videojoc a Catalunya en relació amb el cinema.
7 d'octubre - International Marketing Session:
How to reach out to a new audience? Don't be boring!Com aconseguir noves audiències? No siguis avorrit!
Tres casos d'estudi de films catalans amb estratègies de màrqueting novedoses. El moderador, John Hopewell, responsable de Variety per a Espanya, analitzarà les noves tendències de vendes en el sector audiovisual I plantejarà els reptes per assolir nous mercats.
Espanya - Sitges
02/10/2008 - 12/10/2008