Nou usuari

Dona't d'alta a la base de dades de produccions, empreses i professionals de Catalan Films & TV.

Més de 30 títols catalans a la 19ena edició del Festival de Málaga

En festivals

La 19ena edició del  Festival de Málaga. Cine Español, que se celebrarà entre el 22 d'abril i l'1 de maig, comptarà amb més d'una trentena de produccions catalanes en la seva programació.

Fins  a 8 títols catalanes participaran a la secció oficial de llargmetratge de ficció. Kike Maillo serà l’encarregat d’inaugurar el festival amb el seu últim llargmetratge, Toro protagonitzat per Mario Casas, Luis Tosar i José Sacristán. El film participarà fora de concurs a la Secció Oficial del Festival

La resta de films que competeixen per la Biznaga de Oro són: Cerca de tu casa d'Eduard Cortés,  La próxima piel d'Isaki Lacuesta i Isa Campo, Rumbos de Manuela Moreno, El rei borni de Marc Crehuet, Quatretondeta de Pol Rodríguez,  Callback de Carles Torras i Zoe d'Ander Duque.

També trobem una gran presència de cinema català a les seccions de Documental. Alcaldessa de Pau Faus, Metamorphosis de Manuel Perez,  Socotra, l'illa dels djins de Jordi Esteva i Paciente de Jorge Caballero han estat seleccionats a la secció oficial. A les sessions especials es podran veure 3 títols catalans: L'Ovidi el making of de la pel.lícula que mai no es va fer de Vicente Tamarit, Maria conversa de Lydia Zimmerman i Sexo, marcas i chiuahuas de Diego Mas. Mentre que a la secció Afirmando el derecho de la mujer es troba Joana Biarnes,una entre tots.

Enguany el festival dedica un espai al documental amb la celebració els dies 25 i 26 d’abril del IV Encuentro de Cine Documental en Málaga. 12 años después: estadode la cuestión, unes jornades per a la reflexió i anàlisi al votant de la situació actual del documental. Aquest esdeveniment ha estat co-organitzat, entre d’altres entitats, per l'associació Pro-Docs.

A la secció competitiva Zonazine s’estrenarà l’opera prima de Llàtzer Garcia, La Pols  i El perdido de Cristophe Farnarier  i a Estrenos especiales es projectaran dues TV movies catalanes: Ebre del bressol a la batalla de Roman Parrado i La Xirgu de Silvia Quer.

El curtmetratge català també és present al festival. El adiós de Clara Roquet  i No me quites de Laura Jou, que formen part del programa ShortCat 2016, han estat seleccionats a la secció oficial. Juntament amb Los pestiños de mamá de Marta Díaz de Lope Díaz, Lina de Nur Casadevall, Tiger, debut en la direcció d’Aina Clotet i Aliens de Jiajie Yu Yan.

Per una altra banda, dos curts catalans participaran a la secció oficial de curtmetratge documental: Campanya de Damian Depetris, Andres Alonso, Catarina Brites, Alejandro Cabrerar i Lara Curto i Padres holigans d'Alba Cid, Alba Gómez i Sara Selick.

El festival presenta una selecció de les produccions més destacades de l’any, Cosecha del año, on s’inclouen 5 títols catalans: La novia, Nadie quiere la noche, Requisitos para ser una persona normal, Techo y comida i Truman. I a la secció Cine abierto es podrà veure Mortadelo y Filemon contra Jimmy el Cachondo.

Finalment dins el Ciclo Homenajes es projectaran els films catalans: Quien mató a Bambi i La adopción.

Consulta el Line-Up de Catalan Films & TV

Festivals

Espanya - Màlaga

22/04/2016 - 01/05/2016

Notícies relacionades
Busques una Notícia?

Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya