En festivals
L’edició d’enguany del FEST - New Directors / New Films, que se celebrarà del 22 al 29 de juny a Espinho, Portugal, compta amb la presència de diverses produccions catalanes.
10.000km, de Carlos Marqués-Marcet (Lastor Media), tancarà la cerimònia d’obertura del festival i competirà pel premi Golden Lynx amb nou pel·lícules més, dos d’elles també catalanes: El camí més llarg per tornar a casa, de Sergi Pérez (Niu d’Indi, No hay banda) i Crumbs, de Miguel Llansó.
A la secció FEST Sounds, es projectarà per primer cop a Portugal el documental This is the Unfinished Story of the Missing Leech (a Film About Something Called Antifolk), de Vicenç Ferreres (Plans Films).
Alguns dels millors curtmetratges dels estudiants de l’Escola de Cinema de Barcelona (ECIB), com Kiss me, de José Luís Castro, Supermarket inn, de Sara López, El castigo, de Nelson Nogueira, Menos tu vientre, de Marçal Tortajada, Fora de lloc, de Sara Estebán, Oblidats, de Carlos Guil, Xoriço de Xoriços, de Miguel Ángel Conradi, Para però segueix, de Ludmilla Mônaco, Des de la finestra, d’Andrea Sánchez i El foli vermell, de Mauro Tracco, es projectaran a la secció no competitiva NEXXT, on es presenten projectes cinematogràfics d’escoles de cinema de tot el món.
Paral·lelament al festival, se celebra el FEST – Pitching Forum. Entre els 28 projectes seleccionats aquest any hi ha el documental Amílcar, de Miguel Eek (ESCAC Films).