'El Rey de la Habana', 'Truman' i 'Un día vi 10.000 elefantes'
La 63ª edició del Festival de San Sebastián, que es va clausurar el dissabte 26 de setembre, ha guardonat tres produccions catalanes.
Yordanka Ariosa ha rebut la Concha de plata a la millor actriu per la seva interpretació a El Rey de la Habana, d'Agustí Villaronga (Pandora Cinema, Tusitala Producciones Cinematográficas, Esencia Films).
Ricardo Darin i Javier Cámara han rebut la Concha de plata al millor actor pels seus papers protagonistes a Truman, de Cesc Gay (Imposible Films, BD Cine). Aquest film també ha estat premiat amb el Premio Feroz Zinemaldia.
I finalment, Un día vi 10.000 Elefantes, òpera prima d’Àlex Guimerà i Juan Pajares (Several Studio, TVC, TVE) ha rebut el Premio Lurra de Greenpeace.