En mercats
L'EAVE Producers Workshop és una de les principals iniciatives de formació per productors i productores d'Europa, dirigida a professionals del sector que volen augmentar el seu coneixement sobre la producció i la coproducció a Europa, i construir una xarxa professional paneuropea.
El taller consta de tres sessions de treball, la primera es va celebrar en format online en els mesos de març i abril, i la segona va tenir lloc a Orléans (França) al mes de juliol.
La tercera i última trobada es celebra del 8 al 15 de novembre a Barcelona i ha estat impulsada en associació amb l’Ajuntament de Barcelona, Ministerio de Cultura y Deporte, el Departament de Cultura a través de l’ICEC i amb col·laboració amb Catalan Films, Catalunya Film Commission i Barcelona Film Commission.
L’esdeveniment acollirà a més de 100 importants agents del panorama internacional que es reuniran amb els 51 productors i productores de 37 països seleccionats en l’edició d’enguany i treballaran sobre els 31 projectes de ficció , documental o series de televisió desenvolupats al llarg de l’any. Mar Medir, coordinadora de Catalan Films, i Carles Torras, productor i director, són els dos participants catalans seleccionats per l'organització en aquesta edició.
El programa inclou sessions plenàries, tallers en grup i reunions one to one amb els experts i convidats dels principals mercats de coproducció d’Europa. Destaquen les sessions sobre finançament públic a càrrec de Tomas Eskilsson (Film Väst), una entrevista amb Koby Gal Raday (Beta, Alemanya), envers la producció de sèries, una conferència al voltant de l’art de la negociació de la mà de l’experta Anja Henningsmeyer (Alemanya) així com una sessió dedicada a la producció a i amb Catalunya amb la productora I també alumna del programa EAVE PUENTES Andrea H. Català (Amor y Lujo), Carlota Guerrero (Catalan Film Commission), Mar Medir Benito (Catalan Films) i Adrià Mones (Fasten Films) alumne d’EAVE l’any 2018.
La indústria catalana se sumarà a les sessions plenàries i, a més, 8 projectes catalans han estat escollits per a participar al curs i podran beneficiar-se d'unes sessions de treball grupals amb el seguiment de la tutora Riina Sildos de l’empresa Amrion (Estònia). Les sessions segueixen el mateix mètode emprat per EAVE amb els productors que s'inscriuen al curs anual i acabaran amb una sèrie de reunions personalitzades amb experts que assisteixin al taller.
Projectes catalans seleccionats al Producers Workshop de Barcelona:
Un cop finalitzat el curs, els participants formen una bona xarxa de contactes de productors europeus actius. A més, EAVE ofereix acords amb els principals festivals de cinema i mercats europeus.
Luxemburg - Online, Orléans, Barcelona
05/03/2021 - 15/11/2021
Sector: Animació, Documentals, Ficció, Televisió