Millor pel.lícula i Millor intèrpret masculí són els dos guardons que s'ha endut la cinta 'No habrá paz para los malvados', dirigida per Enrique Urbizu (Manto Films, Lazona Films, Telecinco Cinema).
La triomfadora dels Premis Forqué era un dels quatre títols de producció catalana que competia per aquestes distincions, instituïdes per EGEDA fa 17 anys, per a contribuir a la difusió i promoció del cinema espanyol.
El thriller policíac s'ha fet amb els 30.000 euros de dotació al millor film i ha aconseguit situar el seu protagonista, José Coronado, com el millor actor, posició que competia amb Javier Bardem per Biutiful i Luis Tosar, l'inquietant porter de Mientras duermes (ambdues produccions també amb participació catalana).
Un altre dels premis destacats ha estat el Premi Especial Egeda a la Millor Pel·lícula Documental o d'Animació, que ha recaigut en Chico & Rita, dirigida per Fernando Trueba, Javier Mariscal, Tono Errando (Estudi Mariscal, Fernando Trueba PC, Magic Light Pictures) . Així mateix, el cineasta Trueba va rebre la Medalla d'or per la seva faceta com a productor.