Ventana Sur, que se celebra de l'1 al 5 de desembre a Buenos Aires, és el principal mercat llatinoamericà de cinema creat l’any 2009 per l’INCAA i el Marché du Film/Festival de Cannes amb el suport d’Europa Creativa. La fira, que rep cada any compradors i venedors d'arreu del món, reunirà enguany més de 2.000 professionals del sector.
Catalan Films & TV, amb el suport especial per a aquesta activitat d’Acció, ha organitzat una missió comercial amb la participació d’una desena d’empreses catalanes amb més de 20 projectes i pel·lícules acabades per a la recerca de coproductors, finançament i distribució. La comitiva estarà formada per les següents companyies: El Dedo en el Ojo, Producciones Kilimanjaro, Diagonal TV, Promarfi Futuro, Magno Entertainment, El Videocassete, La Trinxera Audiovisual, Alkeme Company, 15L Films, Soul Pictures, Cornelius Films, Film Factory. A banda, també hi seran presents altres empreses catalanes com Abordar, Filmax Internacional, Cameo Media, Mosaico Filmes Distribuciones i Sitges Fest. Int. Cinema Fantàstic.
Enguany el mercat ha organitzat l’European Day, una nova secció on es projectaran pel·lícules europees i a on trobem tres llargmetratges catalans:
Messi d’Alex de la Iglesia (Mediapro),
Fuego de Luís Marías (Fausto Producciones, Historias del Tío Luis, Tornasol Films) i
Rastres de Sàndal de Maria Ripoll (Pontas Films).
Cal destacar també la presència de dos projectes catalans seleccionats per participar a la sessió de pitching de la Blood Window, secció que promociona el cinema de gènere. Es tracta de Once Upon a Time in Jerusalem produïda per The Alkeme Company i Fuck the World de Magno Entertainment, que tindran l'oportunitat de presentar-se davant convidats de la industria audiovisual.
Finalment, i en el marc del mercat, Catalan Films &TV ha organitzat una presentació de la indústria catalana el dia 2 de desembre.
Per a més informació, podeu consultar el Line Up d’empreses i produccions catalanes presents al mercat.