Nou usuari

Dona't d'alta a la base de dades de produccions, empreses i professionals de Catalan Films & TV.

Jordi Llompart, productor d'Orbita Max

Qui és qui

EL PRODUCTORJORDI LLOMPART

 

Els inicis: La primera llavor va sorgir fa catorze anys a Televisió de Catalunya en produir i dirigir la sèrie documental L'oblit del passat, que em va portar a apassionar-me pel llenguatge i la creació audiovisuals. L'any 2000, vaig deixar el meu càrrec de director i presentador de Telenotícies i em vaig embarcar en la creació d'una companyia, ORBITA MAX, i en la realització d'un projecte documental de cine de Gran Format IMAXÒ, El misteri del Nil (estrenat el febrer del 2005), que culminaria una evolució professional cap al documental de qualitat.

Com que una cosa porta a l'altra, els elements de "ficció" assajats en aquesta pel·lícula documental han esdevingut una nova llavor per a la meva primera producció totalment de ficció, actualment en fase de post-producció, The Magic Tale. I crec que The Magic Tale em portarà a un altre grau de complexitat en els futurs projectes que tinc al cap. Mirant enrera, el productor i director de cine que hi ha en mi avui és el resultat d'una evolució professional que té els seus orígens en les inquietuds d'un periodista i comunicador, que ha descobert el cine com un grau més en l'escala de les seves passions.

Una pel·lícula: Lawrence d'Aràbia segueix sent una de les pel.lícules que més m'ha marcat en tots els sentits.  Però n'hi ha d'altres, com Citizen Kane, El Padrino, En busca del fuego, 2001 Una odissea espacial, Million Dollar Baby, i moltes altres que, per raons molt diferents, m'han captivat i mai em cansaria  de tornar a veure. En qualsevol cas, sóc eclèctic en quant als meus gustos personals.

Un director: No sento especial admiració pels directors sinó per les genialitats que han aconseguit realitzar en un moment o altre de la seva carrera, i que sempre han estat fruit de circumstàncies diverses i incontrolables que superen a la mateixa personalitat individual del director. Tot i això, David Lean, Francis Ford Coppola, Jean Jacques Annaud, Clint Eastwood o Steven Spielberg són alguns dels directors dels quals he après que indústria i art de vegades s'ajunten per donar lloc a obres autèntiques i genials.

El millor de ser productor: Emocionar, captivar, comunicar, fer que una història, un lloc, un paisatge, un món, unes persones, uns sentiments,... els puguis compartir de forma tan intensa i directa amb un espectador o espectadora anònims, "tocats" per la meravellosa realitat d'un instant de connexió que no té temps, color, gust o forma.

L'equip ideal: Cada projecte requereix socis, amics i col·laboradors molt diferents. En certa manera, un projecte, una obra, té una vida pròpia i singular, la que li dónen els que l'han parit i desenvolupat a partir d'una comunió d'energies i talent únics; i això és irrepetible. En qualsevol cas, és cert que en cada nou projecte m'agrada trobar-hi alguna gent que repeteix -poca- i molta més que descobreixo per primera vegada. Crec que això ho faig inconscientment amb el propòsit d'aprofitar un cert bagatge acumulat amb col·laboradors fidels, que em donen seguretat, però obrint-me totalment i amb renovada energia per a començar de nou amb molts més professionals nous.

 

 

LA PRODUCTORAÒRBITA MAX+34 93 505 20 30 orbitamax@orbitamax.comhttp://www.orbitamax.com/

 

La primera missió d'Orbita Max és avançar i créixer empresarialment en un entorn tan complicat com el de la producció independent, però distingint-nos amb reptes creatius i tecnològics per superar. Aquests reptes constitueixen el genuí motor de la nostra activitat des de la seva fundació, quan vaig decidir que Orbita Max realitzaria amb èxit la primera producció catalana i espanyola per a Cines IMAX.

L'especialitat: Estem especialitzats en productes audiovisuals creatius de cine de Gran Format i, ara més recentment, de 3D estereoscòpic; però no només per al cine, sinó també per a corporacions i cadenes de televisió. Lamentablement, els projectes per a la televisió cada cop són menys perquè es tracta d'una indústria molt conservadora, a més de molt tancada a la producció externa independent. La nostra especialització en la innovació cinematogràfica ha estat reconeguda amb el Premi Sant Jordi.

Un èxit: El misteri del Nil (2005), primera pel·lícula en gran format espanyola que fou la de més recaptació en l'exclusiu circuit IMAX l'any de la seva estrena, amb 7 milions d'espectadors a tot el món a dia d'avui, i que ha merescut un bon grapat de premis internacionals.

La coproducció: El misteri del Nil la vam coproduïr amb la companyia MacGillivray Freeman Films dels EUA, productors i distribuidors de pel·lícules de gran format IMAX com Everest, Dolphins, The Living Sea, etc. L'experiència de co-produir amb una empresa nord-americana ha estat molt positiva perquè ens hem adonat de la importància d'enfocar els reptes amb valentia, decisió i molta creativitat aplicada al màrqueting promocional.   

El darrer projecte: Estem en ple procés de postproducció de la pel·lícula provisionalment titulada The Magic Tale, que es tracta del primer llargmetratge espanyol rodat completament en imatge real estereoscòpica (3D estereoscòpic) en combinació amb personatges generats per ordinador.  

Projectes de futur: Hi ha moltes coses al cap, com sempre, i alguna ja en desenvolupament, seguint la línia de projectes ambiciosos de nova tecnologia i molta singularitat afegida, però no és moment de parlar-ne encara.

Busques una Notícia?

Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya