Xavier Sala i Martín, un reconegut economista molt carismàtic i singular, ens acosta l’economia a través de l’entreteniment i demostra que l’economia enganxa, que no és llunyana ni abstracta i que és molt present en la nostra vida quotidiana.
Aquest programa aconsegueix parlar d’economia en una cadena generalista i en prime time i demostra que si qui en parla és un bon comunicador fa que deixi de ser un tema gris i s’ompli de colors. Perquè l’economia, com les americanes de Sala i Martín, pot estar plena de color.
Ha tingut una audiència superior a la mitjana de la cadena i un gran nivell de fidelització. A internet, s’ha situat entre els programes més vistos a la carta. A nivell qualitatiu, els espectadors destaquen la seva qualitat, que és entretingut i que s’hi aprenen coses noves. Segona temporada en pre-producció.
EL FORMAT
Cada programa comença en una Universitat amb una breu master class de l’economista Sala i Martín que parteix d’una anècdota i sobre un assumpte que aparentment no té relació amb el tema del que tractarà el capítol.
Un cop presentat el tema, l’economista i el presentador surten al carrer, l’espai principal del programa, que no té plató. Els espais reals són importants perquè reforcen la idea que l’economia és present a tots els racons de la vida. Aquí conversen amb personatges coneguts o persones anònimes sense aparent relació amb el tema o bé en experts en la matèria. Les converses es reforcen amb grafismes incrustats sobre edificis o qualsevol altre element de l’espai on estiguin parlant. El tractament visual i la realització del programa són gairebé cinematogràfics.
Després d’aquesta mena de road movie, l’economista torna a l’aula universitària per tancar la master class amb les principals conclusions.