Nou usuari

Dona't d'alta a la base de dades de produccions, empreses i professionals de Catalan Films & TV.

Estrenada

productores

Plaça del bonsuccés, 7, entresòl 2
08001 Barcelona, Catalunya

Contacte Santi Suárez-Baldrís

+ informació

detalls de producció

  • Any: 2018

  • Tipuslogia: Documental - Televisió

  • Gènere: Documental

  • Públic: Tots els públics

  • Durada: 52 '

  • Versió original: Català , Castellà

  • Format: Color, HD, Digital 5.1,

  • Estat: Estrenada

equip tècnic i artístic

sinopsi

El polígon petroquímic més gran del sud d’Europa es troba al Camp de Tarragona. Va començar a funcionar l’any 1975 i produeix derivats del petroli que serveixen per fabricar plàstics, cosmètics, productes de neteja, gasos, alcohols... Gairebé un 40% dels llocs de treball de la zona estan relacionats amb aquest complex industrial. Té un impacte econòmic molt positiu sobre l’entorn, però també en té d’altres tipus... És a l'aire els explica a través de tres històries:

L’Òscar és un exoperari dels forns d’hidrocarburs de la refineria que pateix càncer. Ell i el seu advocat lluiten perquè la Justícia els reconegui la relació entre la malaltia i la inhalació dels gasos existents al seu lloc de feina. L’any 2015, aconsegueixen que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya sentenciï a favor seu.

El Pep Anton és excap de la Planta d’Hidrotractaments de la refineria. Va treballar al complex des de 1976 i, actualment, està jubilat i fa teatre amateur. Com moltes altres persones de la zona, ell va poder tirar endavant gràcies a la feina al polígon. No obstant, també reconeix que la petroquimica genera problemes mediambientals i de salut, així com un seguit de conflictes interns que expressa en un monòleg teatral.

La darrera història és la d’un equip de científics de la Universitat Politècnica de Catalunya especialitzat en temes de contaminació atmosfèrica. Des de 2012, l’equip dirigit per Xavier Roca ha efectuat diversos estudis sobre la qualitat de l’aire al voltant del complex industrial. Sempre hi han detectat nivells alts de substàncies i gasos tòxics que poden provocar diferents malaltíes. Malgrat les mesures de control aplicades per l’Administració, els científics tenen dubtes sobre la seva eficàcia. L’any 2018, emprenen un nou estudi per avaluar si hi ha hagut millores en la qualitat de l’aire que respira el prop de mig milió d’habitants del territori i els prop de 4 milions de turistes que hi van cada estiu.

És a l'aire és un documental sobre l’impacte que el complex industrial químic té en la població, i també una anàlisi sobre els buits legals que actualment hi ha a Europa en relació a les emissions de gasos industrials.



Festivals

REC-Festival Internacional de Cinema de Tarragona 2019


Catalunya - Tarragona

03/12/2019 - 08/12/2019

Catalonia International Environmental Film Festival (FICMA) 2019


Catalunya - El Prat de Llobregat

06/11/2019 - 14/11/2019



Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya