Nou usuari

Dona't d'alta a la base de dades de produccions, empreses i professionals de Catalan Films & TV.

Joan Manén, el geni oblidat

Acabada

productores

Pl.Osona, 4
08500 Vic, Catalunya

Contacte Joan Capdevila i Clapera

+ informació

detalls de producció

  • Any: 2012

  • Data d'estrena: 21-02-2014

  • Tipuslogia: Documental - Televisió

  • Gènere: Documental

  • Públic: Tots els públics

  • Durada: 55 '

  • Versió original: Castellà , Català

  • Format: Color, HDTV, Altres,

  • Estat: Acabada

equip tècnic i artístic

sinopsi

El documental analitza la figura de Joan Manén, considerat un dels millors violinistes de tots els temps i un gran desconegut per a la majoria de les persones. Nascut a Barcelona, aquest català universal va actuar des de ben petit davant la millor aristocràcia mundial, i a les millors sales, com la Hochschule de Berlín, o el Carneggie Hall de Nova York.
Compositor d’un extens catàleg que inclou òperes, simfonies, concerts i nombroses sardanes, es codejà amb músics de la talla d’Albèniz, Richard Strauss, Rimski-Korsakov, Stravinsky, Granados o Pau Casals.
El seu caràcter fort i exigent, el seu “donjuanisme”, i la seva actitud més aviat indolent durant el franquisme, el van fer un personatge estimat i odiat al mateix temps per la societat de la seva època.
Les seves memòries, escrites per ell mateix, així com mútiples articles i entrevistes sobre la seva persona, ens permeten reconstruir els aspectes més interessants de la seva vida i permet indagar en el perquè del seu oblit.


Generalitat de Catalunya Generalitat de Catalunya