En els primers anys de la Transició política espanyola, des del 1977 al 1979, la fotoperiodista catalana Anna Turbau es va traslladar a Galícia per tal de treballar com a corresponsal gràfica d'Interviú i Primera Plana dues revistes editades a Barcelona que van marcar una nova manera de fer periodisme compromès.
Fins llavors, l'Anna havia estat exercint la seva professió a Catalunya, on es va centrar en el tractament de temes socials i polítics en una època en què això no era precisament fàcil.
En els darrers anys del franquisme i del tímid despertar d'alguns mitjans de comunicació, el simple fet de treure una càmera al carrer despertava les sospites de les forces de l'ordre.
La càmera de l'Anna Turbau va ser l'única que va estar present en els primers anys de la Transició gallega, on els incipients moviments socials, polítics i sindicals o assemblearis anaven, poc a poc, sorgint a la llum.