En mercats
Un dia menys de mercat i un nombre lleugerament superior d'inscrits respecte a l'any passat han marcat l'edició de 2011 de MIPTV. Aquest gran mercat de continguts televisius està considerat la gran cita del sector després de MIPCOM, que se celebra en el mes d'octubre. A ambdues cites acudeixen tots els agents de l'audiovisual per buscar, vendre i comprar les produccions més recents. En el recent MIPTV han participat amb èxit 42 empreses catalanes, sota la umbrella de Catalan Films & TV.
"El resultat ha estat summament positiu, tenint en compte la situació actual del mercat, encara que MIPTV sempre ha estat una plataforma per iniciar les vendes de l'any" afirmen fonts del consorci Catalan Films & TV. De fet, l'edició actual ha tingut com protagonistes a sèries tals com Polseres vermelles d'Albert Espinosa (dirigida per Pau Freixas i produïda per Televisió de Catalunya i Castelao Productions). L'èxit d'audiència aconseguit en el canal català ha temptat a països com França, Alemanya, Bèlgica, Estats Units i Corea, territoris que han mostrat el seu interès per adquirir la sèrie.
"La gent s'ha il·lusionat molt amb Polseres..." afirma Oriol Baquer, cap de vendes de Televisió de Catalunya, malgrat el tabú inicial que impliquen "els nens malalts encara que en explicar els resultats d'audiència entre el públic juvenil, els compradors, sobretot els de les televisions públiques, canviaven d'opinió". Al costat de la sèrie d'Espinosa ha destacat també la minisèrie històrica Ermessenda, representada per Imagina International Sales, del grup Mediapro, la qual es presentava com el "drama d'una dona que lluita pel poder", en paraules de Géraldine Gonard, directora comercial d'Imagina. Així mateix, el concurs del Super3 Fish&Chips ha causat gran expectació "per la seva originalitat, ja que barreja diferents elements".
Factoria de documental Junt amb les tradicionals sèries i minisèries de televisió, el documental català ha renovat l'interès habitual dels compradors de MITPV. Tres títols han rebut una especial atenció: Adéu, Espanya? (dirigit per Mª Dolors Genovès i produït per Brutal Media i Televisió de Catalunya); Torneu-me el meu fill! Els nens robats del franquisme (dirigit per Montse Armengou, Ricard Belis i produït per Televisió de Catalunya) i Comprar, llençar, comprar (dirigit per Cosima Dannoritzer i produït per Media 3.14, Televisió de Catalunya, ARTE, Article Z, TVE) sobre l'obsolescència programada. Aquest darrer títol ja havia venut drets d'antena a una desena de canals estrangers abans del seu aterratge al MIPTV.