Jornada
L'acte compta amb la participació del mercat de Clermont-Ferrand, la via més important de comercialització per a aquest format
El pròxim 13 de març, el consorci per a la promoció de l'audiovisual català, Catalan Films & TV, realitza una jornada formativa adreçada a tots els curtmetratgistes catalans. L'objectiu de l'esdeveniment és destriar, de la mà d'alguns dels màxims experts del sector, les opcions de distribució i presència en mercats internacionals. L'acte tindrà lloc al Palau Marc, seu del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, a les 12.30 hores.
El seminari està organitzat en forma de taula rodona i comptarà amb les presències d'Anne Parent, directora del mercat de Clermont-Ferrand (anomenat el Cannes del curtmetratge); Agustí Argelich, responsable de continguts i comprador de curts dels programa Territoris (Televisió de Catalunya, canal 33), anys 2005-2008; productor audiovisual, director del Festival Filmets (2001-2008) i codirector del programa Filmets (XTVL), (2000-2008); Txema Muñoz, responsable del programa Kimuak (iniciativa del Govern Basc per a la promoció del curtmetratge); Mar Muro, gerent de la distribuïdora Lolita peliculitas i Juanjo Giménez, productor i realitzador català.
Segons Àngela Bosch, directora de Catalan Films & TV, "en el disseny del programa hem convocat tots els punts de vista, des del realitzador, passant pel distribuïdor, comprador, iniciatives institucionals, com el programa Kimuak, fins a l'escenari més complicat com pot ser aterrar amb el teu curt en un mercat tan rellevant com Clermont-Ferrand. L'objectiu és que els realitzadors d'aquest format tinguin clares les seves vies d'explotació i no es quedin amb un producte a les mans sense saber on adreçar-se". A l'acte també assistiran representants de les principals escoles de cinema catalanes, ESCAC i CECC.
Per inscriure's cal adreçar-se a: cmassana@gencat.cat Més informació i premsa: mgarciam@gencat.cat